შინაარსი
- 0.0.0.1 აქციები
- 0.0.0.2 ქსელური სისტემები
- 0.0.0.3 დრონები
- 0.0.0.4 სამსუნგის 2024 წლის ტელევიზორები
- 0.0.0.5 ახალი ლეპტოპები
- 0.0.0.6 All-in-One კომპიუტერები
- 0.0.0.7 სათამაშო კომპიუტერები
- 0.0.0.8 მრავალფუნქციური პრინტერი
- 0.0.0.9 ახალი კომპიუტერული კომპონენტები
- 0.0.0.10 უსაფრთხოების კამერები და ჩამწერი
- 0.0.0.11 ნორმატიული გარანტია
- 1 მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მომხმარებლის უფლებებია:
აქციები
ნორმატიული გარანტია
მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მომხმარებლის უფლებებია:
- თუ საქონელი აღმოჩნდება დეფექტური, მომხმარებელს უფლება აქვს მოსთხოვოს გამყიდველს ხარვეზის აღმოფხვრა (საქონელი უსასყიდლოდ შეკეთება ან შეცვლა, ფასის შემცირება) ან ხელშეკრულებიდან გასვლა.
- საქონლის შეკეთება და გამოცვლა მომხმარებლის უპირველესი უფლებებია. მომხმარებელს უფლება აქვს მოსთხოვოს გამყიდველს საქონლის უფასოდ შეკეთება ან შეცვლა, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ეს შეუძლებელია საქონლის ბუნებიდან გამომდინარე ან საჭიროებს არაპროპორციულ ან არაადეკვატურ მაღალ ღირებულებას.
- საქონელი უნდა შეკეთდეს ან შეიცვალოს გონივრულ ვადაში, ისე, რომ მომხმარებელს არ შეექმნას მნიშვნელოვანი შეფერხება, საქონლის ხასიათისა და მიზნის გათვალისწინებით, რისთვისაც მან შეიძინა საქონელი.
- საქონლის უსასყიდლოდ შეკეთება ან ჩანაცვლება ნიშნავს, რომ გამყიდველს დაეკისრება ყველა ხარჯი (მათ შორის საფოსტო, შრომითი და მატერიალური ხარჯები), რაც აუცილებელია საქონლის ხელშეკრულების პირობებთან შესაბამისობის უზრუნველსაყოფად.
- მომხმარებელს უფლება აქვს მოითხოვოს საქონლის ფასის შემცირება ან უარი თქვას ხელშეკრულებაზე, თუ არსებობს ერთ-ერთი შემდეგი პირობა:
- საქონლის შეკეთება ან შეცვლა შეუძლებელია;
- მოვაჭრემ არ შეაკეთა ან შეცვალა საქონელი გონივრულ ვადაში და მომხმარებელმა დაკარგა ინტერესი ხელშეკრულების შესრულების მიმართ;
- გამყიდველის მიერ საქონლის შეკეთება ან გამოცვლა მომხმარებელს მნიშვნელოვან შეფერხებას გამოიწვევს.
- ხელშეკრულებიდან გასვლის შემთხვევაში მომხმარებელს უფლება აქვს მოითხოვოს ხელშეკრულების შეუსრულებლობის გამო მიყენებული ზიანის ანაზღაურება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
- მომხმარებელს არ აქვს უფლება უარი თქვას ხელშეკრულებაზე, თუ საქონლის დეფექტი უმნიშვნელოა.
- იმის დასადგენად, არის თუ არა ხარჯი არაპროპორციული ან არაპროპორციულად დიდი, მხედველობაში უნდა იქნას მიღებული შემდეგი პირობები:
- საქონლის ან მომსახურების ფასი ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების დაცვის შემთხვევაში;
- საქონლის ან მომსახურების შეუსაბამობის ხარისხი ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ პირობებთან;
- საქონლის დეფექტის აღმოფხვრის ალტერნატიული შესაძლებლობა მომხმარებლისთვის შეფერხების გარეშე;
მომხმარებელს უფლება აქვს ისარგებლოს ზემოაღნიშნული უფლებებით, თუ საქონლის ნაკლი აღმოაჩნდა მისთვის საქონლის გადაცემიდან 2 წლის განმავლობაში.
„მომხმარებელთა უფლებების დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული მტკიცების ტვირთი:
- თუ მომხმარებელი აღმოაჩენს საქონელს საქონლის მიღებიდან 6 თვის განმავლობაში, სანამ საპირისპირო არ დამტკიცდება, ვარაუდობენ, რომ ნაკლი არსებობდა საქონლის მიწოდებისას, თუ საქონლის ბუნებიდან ან ბუნებიდან გამომდინარე ხარვეზის შესახებ, ეს შესაძლებელია. ამ შემთხვევაში მტკიცების ტვირთი ეკისრება ვაჭარს. თუ დამკვეთი აღმოაჩენს საქონელში დეფექტს საქონლის დასაკუთრებიდან 6 თვის შემდეგ, საქონლის მიწოდების დროს ხარვეზის არსებობის მტკიცების ტვირთი ეკისრება მომხმარებელს;
გამყიდველი ვალდებულია შეაკეთოს ან შეცვალოს დაზიანებული მოწყობილობა, თუ შესაკეთებელი ნაწილი ან ნივთი იმყოფება სერვის ცენტრში ნივთის მიღების მომენტიდან არაუგვიანეს 15 სამუშაო დღისა და თუ საჭიროა ნივთის შეკვეთა/ ნაწილი შესაკეთებელი საზღვარგარეთიდან, სერვის ცენტრში ნივთის მიღების მომენტიდან არაუგვიანეს 30 სამუშაო დღის ვადაში (შაბათ-კვირისა და უქმე დღეების გარდა).
იურიდიული გარანტია არ ვრცელდება მეწარმეებზე/იურიდიულ პირებზე.
საგარანტიო მომსახურება არ ვრცელდება/უქმდება ნივთზე ან კომპლექტის ნაწილზე შემდეგ შემთხვევებში:
- საგარანტიო ვადა გავიდა;
- არ არის წარმოდგენილი შესყიდვის დამადასტურებელი დოკუმენტი (ქვითარი, ზედნადები და ა.შ.) და შესაბამისად შეუძლებელია საქონლის იდენტიფიცირება;
- სერიული ნომერი, IMEI კოდი არ იკითხება ან ჩანს მოწყობილობის კორპუსზე და, შესაბამისად, შეუძლებელია საქონლის იდენტიფიცირება;
- საქონლის/ტექნიკის დეფექტი/დაზიანება გამოწვეულია მექანიკური ზემოქმედებით და არ წარმოადგენს პირვანდელ დაზიანებას;
- მოწყობილობა გამოიყენებოდა არა პირადი სარგებლობისთვის, არამედ კომერციული მიზნებისთვის;
- ლუქის მოძრაობით გამოწვეული დაზიანება/დეფექტი;
- დეფექტი გამოწვეულია მწარმოებლის/გამყიდველის მიერ მოწყობილობაზე მიმაგრებული შენახვისა და გამოყენების წესების დარღვევით;
- კომპიუტერული ვირუსით ან შეუსაბამო ფაილ(ებ)ით გამოწვეული დაზიანება;
- დაზიანება გამოწვეულია მოწყობილობის მუშაობის ადგილზე ელექტრონული ქსელის გაუმართაობით ან ელექტროენერგიის მიმწოდებელი კომპანიის გაუმართაობით (ძაბვის ცვლილება 220-230 ვოლტზე მეტი ან ნაკლებია);
- დეფექტები გამოწვეულია მომხმარებლის მიერ ექსპლუატაციის და შენახვის წესების/პირობების დარღვევით;
- ხარვეზები გამოწვეულია დამკვეთის მიერ ჩატარებული არაკვალიფიციური სარემონტო/სამონტაჟო სამუშაოებით;
- დეფექტები გამოწვეულია მომხმარებლის მიერ კომპრომეტირებული სისტემის და არალიცენზირებული პროგრამების გამოყენებით;
- აღჭურვილობის დაზიანებაზე, რომელზეც სამონტაჟო ან საგარანტიო სამუშაოები შესრულდა გამყიდველის მითითებების დარღვევით, არაუფლებამოსილი სერვის ცენტრის სპეციალისტის მიერ, რამაც გამოიწვია ნივთის დაზიანება;
შენიშვნა: მწარმოებლის მიერ ჩამქრალი პიქსელების რაოდენობა არ ითვლება ქარხნულ დეფექტად. შესაბამისად, მოცემული გარემოება არ წარმოადგენს ქარხნულ დეფექტს.
!!! სპეციფიკაციაში მითითებული დაზიანების საწინააღმდეგო ფუნქცია ამცირებს, მაგრამ არ გამორიცხავს ამ ზიანის მიღების ალბათობას. მომხმარებელი ვალდებულია დაიცვას შეძენილი ნივთი მექანიკური, თერმული და წყლის დაზიანებისგან.
!!! იმ შემთხვევებში, როდესაც მომხმარებელი არ ტოვებს ნივთს დიაგნოსტიკისთვის ან უარს ამბობს ნივთის გახსნაზე დიაგნოსტიკის მიზნით, საგარანტიო მომსახურება ვერ განხორციელდება.
!!! იურიდიული/კომერციული გარანტია ვრცელდება საქართველოს ტერიტორიაზე.